Švedska kompanija Semrén & Månsson International otvorila je svoje predstavništvo u Srbiji

2023-05-29

Nastavljamo sa predstavljanjem internacionalnog tima Semrén & Månsson kompanije. Marko Todorović je direktor poslovnog razvoja Semrén & Månsson-a za Balkan i arhitekta našeg predstavništva u Srbiji. Pitali smo ga o njegovoj dosadašnjoj karijeri i zašto veruje da su usluge i ekspertiza Semrén & Månsson kompanije važne za balkansko tržište.

Dragi Marko, preuzeli ste poziciju direktora poslovnog razvoja Semrén & Månsson kompanije za Balkan. Da li možete da nam kažete nešto više o vašem karijernom putu do sada i kako ste postali važan deo kompanije?

Čast mi je i zadovoljstvo što sam dobio priliku da budem deo Semrén & Månsson tima.

Svoje iskustvo od gotovo 20 godina, koje sam stekao u internacionalnim i domaćim kompanijama omogućilo mi je da vidim lepotu naše branše, iz različitih perspektiva: sa strane projektnih biroa, ali i iz cipela najvećih investitora i izvođača u Srbiji.

Dolazim iz porodice arhitekata i to mi je u velikoj meri pomoglo da kao mlad student započnem praktičan rad i dobijem jaku podršku i mentorstvo, a pre svega praktične temelje u arhitekturi. Siguran sam da će moje poznavanje tržišta i lokalnih potreba i želja investitora i stanovništva rezultirati dobrim primerima moderne i svedene arhitekture.

Koje prednosti i vrednosti kompanije su vama lično bile najvažnije i presudne da se odlučite da postanete deo internacionalnog tima Semrén & Månsson-a?

Po mom mišljenju, poslovna filozofija, holistički pristup poslovanju, vizionarski duh i znanje su komparativne prednosti Semrén & Månsson-a i razlog zašto kompanija ima uspešan poslovni model i konstantan rast i razvoj na ostala tržišta Evrope. To je upravo ono što me je najviše motivisalo da postanem deo tima.

Kao arhitekti, posebnu pažnju privukao mi je koncept švedskog dizajna adaptiran na lokalna tržišta, funkcionalnost, estetika, atraktivnost koja odoleva vremenu i sam ekološki pristup. Pored toga, istakao bih posvećenost i lojalnost projektima.

Skandinavski dizajn prema lokalnim normama – to je opšti pristup Semrén & Månsson International-a. Tokom 12 godina koliko kompanija posluje u centralnoj i istočnoj Evropi, videli smo potražnju za ovim pristupom. Šta mislite da je ključ ovog uspeha? Po vašoj proceni, kolika je potražnja za konceptom humane i poslovno orijentisane arhitekture u regionu Balkana?

Kada je reč o održivoj arhitekturi i odgovornoj upotrebi resursa, smatram da svest o tome raste iz dana u dan u zemljama našeg regiona. Svakako, pun potencijal primene ovog pristupa je tek pred nama i drago mi je da Semrén & Månsson ima priliku da utiče na to.

Razumevanje lokalnog tržišta je ključ poslovnog uspeha, a ukoliko uz to omogućite i dodatnu vrednost za krajnje korisnike, u našem slučaju stanovništvo i investirore, kroz održivu arhitekturu i očuvanje lokalnog nasleđa, zasigurno ostavljate dugoročni trag. Na taj način, dobijate mogućnost da oblikujete život i samu arhitekturu tog grada, tržišta ili regiona, što je zaista neverovatno.

Molim vas da podelite sa nama planove kompanije za blisku budućnost.

 Imajući u vidu okolnosti i turbulentan period čiji smo svedoci, najvažnije nam je da imamo agilan pristup i da konstantno adaptiramo i unapređujemo naše planove. Svakako, naša ambicija je da učestvujemo u lokalnom dizajnu i arhitekturi i da osnažimo investitore u Srbiji da se upuste u inovativne projekte, a istovremeno nastojimo da dobru praksu i primere proširimo i na zemlje regiona.

Naša misija je da nastavimo da širimo naše vrednosti, posebno filozofiju održive arhitekture i da radimo i razvijamo autentične projekte sa fokusom na funkcionalnost i ljudske vrednosti, a da istovremeno našim klijentima i investorima ponudimo optimalan i troškovno-efikasan poslovni model.

 

Delite

Niste našli ono što ste tražili?

Uvek nam možete pisati kako biste saznali više o našem radu, razgovarali o saradnji ili postali deo našeg tima.

LinkedInInstagram